ნაწილი მეოთხე: კულტურა
ჰიპ–ჰოპის იდეოლოგია მძლავრდებოდა.
მისი ყველა მსმენელი ძირითადათ ერთ ფენას წარმოადგენდა: ახალგაზრდა შავკანიანები რომლებიც კრიმინალით (ძირითადათნარკოტიკების გაყიდვით) ირჩენდნენ თავს, კრიმინალური ბანდებისგარდა იმ დროინდელ „შავ" გეთთოებში იყო რამოდენიმე ძლიერიძალა: „შავი პანტერების" ორგანიზაცია (ამ ორგანიზაციის წევრი იყოის დედა Afeni Shakur–ი ), „ისლამის ნაცია", „5% ის ნაცია" Tupac Shakur–
და სხვადასხვა პრო აფრო–ამერიკული მოძრაობა, ყველაფერმა ამანდიდი გავლენა მოახდინა იმდროინდელ ჰიპ–ჰოპზე, კერძოთჰიპ–ჰოპის ერთ ერთ მთავარ ფიგურაზე:
აფრიკა ბამბატაზე (Afrika Bambaataa).
ბამბატა გაიზარდა ბრონქსში, იყო DJ ჯგუფ–Black Spades ში, ამბობენრომ მას უშუალო შეხება ქონდა კრიმინალთან და „ისლამისნაციასთან", ასეა თუ ისე
გავიდა დრო და 1973 წელს მან უნიკალური ნაბიჯი გააკეთა არამხოლოდ ჰიპ ჰოპში არამედ „ქუჩურ" პოლიტიკაშიც, მან თავისიორგანიზაცია შექმნა, ორგანიზაციას თავიდან Zulu Nation ერქვა დამასში გაწევრიანების უფლება მხოლოდ შავკანიანებს ქონდათ, შემდეგთანდათან Zulu Nation ჯერ ლათინოამერიკელებისათვის გაიხსნა დაშემდეგ თეთრებისათვისაც (ამ დროს მას Universal Zulu Nation ეწოდა), მისი ბირთვი არც პოლიტიკური არ იყო და არც კრიმინალური, ამორგანიზაციის გული იყო
ბრეიკდენსერების ჯგუფი Zulu Kings. რასიზმის ფონზე ბამბატამსარისკო საქციელი გააკეთა, მისი და მის გარშემო ხალხის მოწოდებაიყო: რასების თანაერთობლიობა, მათ არ ჰქონიათ არანაირირასისტული გამოსვლები, და „შავი" მუსიკის გარდა ისინი უკრავდნენდა მიქსავდნენ ისეთ შემსრულებლებს როგორებიც არიან Pink Floyd, Led Zeppelin, Beatles, Monkees, თავიდან ეს ყველაფერი აგრესიას იწვედაშავი პანტერების" მხრიდან მაგრამ ნაბიჯი გადადგმული იყო, დაჰიპ–ჰოპი გაიღო ყველასათვის. „
ნაწილი მეხუთე: "Come to the hip hop”
ჰიპ ჰოპი უკვე ორი ათწლეული არსებობდა და ამ დროს შემოვიდატერმინი ჰიპ–ჰოპი (!)ამ ტერმინის ავტორად DJ Lovebug Starski ითვლება, უფრო სწორედ: ბრონქსში არსებობდა მისი დისკოთეკარომლის მოსაწვევებზეც ეწერა „Come to the hip hop jam this, or the be bop jam that" 1974 წელს გამოჩნდა ტერმინი Hip-Hop. ტერმინთანერთად გამოჩნდა ხალხი რომელიც უკვე პროფესიულ დონეზე იყოჩათრეული ამ საქმეში, ერთ ერთი ამათგანი იყო ჯოსეფ სედლერიცნობილი როგორც Grandmaster Flash), მისი დამსახურებაა ორფირფიტაზე დაკვრა, მიქშერის და სხვადასხვა სპეციალური ტექნიკისგამოყენება, მან თავისი Technics SL-1200 Jitterbug City (
გადააკეთა და შემოიტანა გადამრთველი ორ ფირფიტას შორის, რომელსაც ახლა ყველა DJ იყენებს. Grandmaster Flash მა ჩამოაყალიბამათი პირველი სიმღერა Rapper’s Delight 1979 წელსჩარტებში 30 ადგილი აიღო, რაც რეპ მუსიკისათვის რეკორდი იყო, გავიდა სამი წელი და მათი სიმღერა Message Furious Five,
ჩარტების 1 ადგილზე მოხვდა და ჰიპ–ჰოპი მასსობრივ კულტურადგადაიქცა.
მართალია მას არ მოქონდა დიდი ფული, მაგრამ ბრონქსში DJ სეტებიიმართებოდა ყოველ ღამე, ამ დროისათვისაც გამოჩნდა სიახლე: ბატლები- DJ–ები და MC ები ეჯიბრებოდნენ ერთმანეთს შესრულებისკლასში, 1976 შემოვიდა ახალი ფენომენი:
Freestyle Battles, ანუ შეჯიბრება ექსპრონტად მოფიქრებულიტექსტებით,
MC ები რომლებიც იგებდნენ ასეთ შეჯიბრებებს დიდი პატივისცემითსარგებლობდნენ თავის წრეში, ასევე შესაძლებელი გახდა „ბრძოლის" გამართვა ფულზე რაც თავის რჩენის საშუალებას წარმოადგენდა, ამდროს ჰიპ–ჰოპი პირველად გახდა კომერციული (თუმცა მომავალთანშედარებით თანხები სასაცილოდ ჩანდა).
არსებობს ლეგენდა რომ Grandmaster Flash ის მოწაფემ Grandwizard Theodore–მა ერთ დღეს დაკვრის დროს ფირფიტაზე მტვერისგადაწმენდა მოიდომა მან ფირფიტას ხელი წინ და უკან გაუსვა, ასეწარმოიქმნა scratching,და Hip-Hop DJ–ობამ შეიძინა ის სახე რომელითაცახლა არის წარმოდგენილი, გავა რამოდენიმე წელიწადი და ამდროინდელ ჰიპ–ჰოპ ს უკვე Old School დაერქმევა, და ის ხალხირომელიც ამ დროს მოღვაწეობდა ლეგენდების სახეს შეიძენს…